poniedziałek, 9 listopada 2015

Witam po raz kolejny ;) W ten weekend mając trochę więcej czasu zająłem sie swapem gaźnika z poloneza 1500. Do wykonania swapa potrzebowałem blachy aluminiowej 10mm z której dorobiłem flansze miedzy gaźnik a kolektor ssący i kilku kawałków blachy do wykonania ,,czapy,, na gaźnik z połączeniem do filtra stożkowego.Zamiast miksera palnikowego zastosowałem rurkowy z powodu małego odstępu miedzy gaźnikiem a zamknięta maską.Wszystko to totalna rzeźba opierająca się na prostej konstrukcji, miałem juz dosyć problemów z gaźnikiem keihin wiec postanowiłem coś wyrzeźbić.Z racji braku miejsca na puchę z filtrem standardowym zastosowałem oddzieloną komorę odizolowaną taśmą aluminiową ze stożkiem tzw. zimny dolot.
                                                     Tak to wszystko wyglądało przed:
Po rozebraniu filtra i wyciągnięciu zabrałem się za wycinanie flanszy.Na początek tylko zarys otworu potem dopieszczanie pilnikami do wstępnego wycięcia otworu użyłem wiertarki,wyglądało to tak że nawiercałem otwór przy otworze potem wybiłem środek młotkiem reszta została oszlifowana kamienie szlifierskim do wiertarki.


po zabiegu odciąłem nie potrzebny naddatek. 

Porównanie dwóch gaźników. Jak widać keihin po lewej był bardziej skomplikowanym gaźnikiem i stwarzał problemy związane z nie otwierającą sie drugą przepustnicą na podciśnienie.Gaźnik z poloneza WEBER 34s2c ma drugą przepustnice otwieraną mechanicznie co nie sprawia większego problemu przy pracy.

Kolejną zadaniem było rozplanowanie otworów na flanszy do montażu nowego gaźnika wymierzyłem wszystko w osi ustawiłem gaźnik i markerem naznaczyłęm jego obrys i otwory po czym zabrałem sie za punktowanie i wiercenie.Potem przyszedł czas na gwintowanie i powiększanie otworów na śruby do montażu flanszy na kolektorze z audi.Wszystko poszło gładko i bez najmniejszych problemów ;)



Przymiarki i już wszystko na swoim miejscu;)
Teraz przyszła pora na coś trudniejszego.Z racji że nasz zeswapowany gaźnik jest wyższy i oryginalna obudowa filtra się nie zmieści konieczne będzie zbudowanie customowego dolotu do gaźnika do którego będzie doprowadzony rurkami gaz.Z obudowy filtra poloneza wyciąłem część przylegającą oryginalnie do gaźnika i na podstawie jej zacząłem budować owy dolot.
A tak to wygląda w skrócie:






 
Po wszystkim zostało tylko w oryginalnej przegrodzie z audi wyciąć miejsce na stożek okleić folia aluminiową która odizoluje ciepło od stożka;)




Po całej operacji wszystko wygląda tak ;) została regulacja i dopieszczenie dolotu szlifowanie malowanie ale to wedle uznania.Ja na przeróbkę zdecydowałem sie czysto z ciekawości po przeczytaniu bardzo obszernych Faq z for audi80.pl i  forum.vwgolf.pl. Po dłuższej jeździe muszę przyznać że silnik dostał lekkiego kopa i stał sie bardziej elastyczny.Spalanie delikatnie spadło.

Filmik z pracy :

https://youtube/d4Cjn7Ecoqo



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz