piątek, 2 października 2015

Witam w dzisiejszym programie ;)Skupimy sie dzisiaj na wyglądzie wizualnym jak i właściwościami jezdnymi Audi a6 c5 1.9awx.Na początku powiem że spreżyny kupiłem używane 2 miesiące ale stan ich był bardzo dobry wiec sie skusiłem.Sprężyny H&R model o obniżeniu docelowym 40/40 spreżyny twardsze od oryginalnych ,ale i niższe o 40mm.Okazyjnie udało mi sie do zestawu kupić dystanse również H&R 8mm na strone 4szt ze śrubami.Dystanse delikatnie zwiększą szerokość auta jak i nieznacznie poprawią prowadzenie auta.Z zakupu oczywiście jestem zadowolony, kilku punktach opisze wam jak przebiegał montaż gadgetów.Na końcu wstawię zdjęcia przed jak i po montażu opisze również wrażenia z jazdy.

Zestaw zaraz po rozpakowaniu:
i auto przed montażem:

Tył:
 przód:
Na początku poszedłem na łatwiznę i zająłem sie wymiana sprężyn z tyłu.Sprawa prosta luzujemy śruby w dwóch tylnych kołach podnosimy na podnośniku i ustawiamy na kobyłkach warsztatowych.Zdejmujemy koła.

Po tym procesie odkręcamy dolne mocowanie amortyzatora z jednej jak i z drugiej strony samochodu,pozwoli to nam na wolne opuszczenie belki co poskutkuje łatwym demontażem starych sprężyn bez użycia ściągaczy do nich i montażem nowych.Po takim zabiegu można łatwo nogą odepchnąć belkę w dół i wymienić sprężynę z jednej strony potem z drugiej.                                       
Składamy i skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności.Przed montażem dystansów h&r postanowiłem wyczyścić powierzchnie czołową tarczy do której przylega dystans,jego też wyczyściłem wraz z powierzchnią przylegającą felgi z nalotu i zabrudzeń użyłem do tego wiertarki ze szczotką drucianą miększą.
Oryginalne śruby nie nadadzą się przy montażu tych dystansów śruby muszą być dłuższe od oryginalnych o grubość dystansu.
Możemy składać wszystko do kupy.
Teraz najtrudniejsza część wymiana sprężyn z przodu,
jako że miałem problemy z wymianą sprężyn z lewej strony z przodu postanowiłem zdemontować cały amortyzator wraz z mocowaniem wahaczy górnych jest łatwiej i wszystko łatwo wychodzi.
na zielono zaznaczyłem sposób jak dla mnie łatwiejszy choć trzeba więcej rozkręcać bo oprócz odkręcenia amortyzatora na dole trzeba odkręcić 2 górne wahacze.Na czerwono sposób potrzebuje mniej rozkręcania ale miałem komplikacje z wyciągnięciem amortyzatora nie mieścił sie on pionowo.

Odkręcamy mocowanie amortyzatora i wahaczy górnych.
Zakładamy ściągacz ,ściskamy sprężynę i odkręcamy śrubę górna amortyzatora.
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności.Postępujemy tak z drugą stroną
Tak to sie wszystko prezentuje po montażu ;) Nie zapominajmy że na przód też zakładam dystanse i powtarzamy operację z czyszczenie piast,przylgni felg i dystansów. 

Auto jest dużo sztywniejsze ale od komfortu dużo nie odbiega.Auto lepiej i pewniej zachowuje sie w zakrętach bardziej klei się w nich. Występuje delikatny efekt piłeczki pingpongowej na nierównościach ale można z tym żyć :P Auto bardziej przyciąga wzrok lecz z powodu dość niskiego zderzaka przedniego plus dodatkowego obniżenia trzeba uważać na parkingach przy dojeżdżaniu do krawężnika bo można zostawić zderzak.W komplecie ludzi w samochodzie nic nie dobija a prowadzenie nie pogarsza się.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz